tirsdag 27. september 2011

Det var en gang....

 Etter en rask opprydding av sko og støvler rundt om på hele gulvet, skolesekk og gympose som alltid ligger slengt rett innenfor døren ( hver dag!! ), Jakker og skjerf som henger lag på lag på nesten alle knaggene, er jeg klar til å vise frem entreén vår.



Da vi kjøpte huset var gangen kun et bitte,bitte lite vindfang. Men med 5 stk i familien og 5 luer, 10 votter,skjerf, vesker,jakker,utedresser, og sikkert 20 par sko, sa det seg selv at 1,5 kvm2 ble en smule lite for oss. 
Her blir det varmekabler. Hurra!!


 Så, etter å ha revet ned en vegg og satt opp en annen,laget nytt gulv,vegger og tak, vips (For meg er det vips. Urmaker´n,som hamret og snekret dette her, synes det tok litt lenger tid...), hadde vi ny,flott gang. Vi fikk god hjelp av den snille pappa´n min.
Den er fortsatt ikke så veldig stor, men nå kan vi faktisk være to,hvis ikke tre stk på en gang der inne :)
Den er fortsatt litt liten, og det er ikke plass til garderobeskap. Derfor har vi mange av klærne i garderoben i kjelleren. Enn så lenge funker det bra..
Guttene har fått hver sin kurv
  
Da jeg gikk gravid, (noe det føltes ut som jeg gjorde i  2 år i strekk, med kun 14 mnd mellom 2 mann og 3 mann!!), ønsket jeg med en benk å sitte på i gangen. Veldig praktisk når en skal ta på sko og har en basketball der magen er...
Fin å gjemme bort skohylla under benken
Så nå,endelig....
 
Urmaker´n laget en herlig benk som passer perfekt inn i gangen vår. 
Rundet av hjørnet

Vel, basketball-magen er borte, og kommer nok ikke tilbake (i allefall ikke på maaange år). Men benken er veldig fin, og god å ha selv uten stor mage.


Nå er det snart avgårde til ei venninde ,som også er i barselpermisjon, for å spise lunsj. (skulle egentlig fått rumpa mi på trening, men det utgikk da jeg fikk  tilbud om deilig lunsj!) Er så koselig å sitte og prate om bleier og gulp med noen. Gleder meg!


Ha en fin tirsdag!

Klem fra Desirée




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar