tirsdag 6. desember 2011

Jul i stua

Jeg ligger litt etter ennå,jeg. Ingen her har vaska gulvet,og ingen har børi ved. For tiden er peisen erstattet med en varmepumpe. Jeg bør vel synge "-nå har vi vaska gulvet, og vi har børi inn nye filter til varmepumpa". Hmm...ble ikke helt det samme.


Men selv om jeg ikke er ferdig med noe som helst kommer julestemningen snikende.
Litt etter litt dukker det opp litt jul her og der i nr.192.
Jeg skjønner ikke hva som tar så tid,egentlig. Jeg er jo hjemme i fødselspermisjon, huset burde vært vasket fra gulv til tak,det burde ha luktet deilig kongerøkelse, pepperkaker, gløgg og ribbe, gaver skulle ha vært pakket inn, juletre...nei. Ikke juletre. Hva stresser jeg med? Det er jo ennå hele 18 dager til julaften. Ting er på plass i løpet av den tid,vel?



Hadde en liten bit armering (eller hva det nå heter..) igjen etter vi støpte varmekablene i gangen.  Den funket fint til å henge opp litt julestæsj på.







Niåringen fikk sjokk da jeg sa dette var julestrømpene de fikk i år. "-SERIØST??! Mammaaa! Du tuller nå,ikke sant?" 
"-Hvis du er snill så kanskje julenissen kommer med en større strømpe,vettu!", sa jeg.
"-mamma, jeg vet det er dere som legger godis oppi,asså," sier han og ser kul ut. Men julestrømpe,det skal han ha. 
"-Men da vet du også hvem du bør være snill med da",sier jeg.

For fra nå og frem til jul,er svaret på alt :
-Hva, vil du ikke ta ut søpla? Da blir det ikke noen gaver!
-Ikke ta ut av oppvaskmaskinen,sier du? Husk at det snart er julaften da! Ingen gaver! 
Sir,yes sir!!
Alle barn blir snille som lam og adlyder alle mammaordre uten å klage :) Hehe! Jul er morro!


Mr.Ugle har fått litt besøk på stigen  :)

Dette er mitt bidrag til NIB´s utrodring. Mange andre flotte bidrag kan du finne HER.

Ha en finfin dag!!

Klem fra Desirée

4 kommentarer:

  1. Masse koselige detaljer hos deg :) Ha en flott førjulstid!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar hos meg! Så fin blogg du har og nydelig du har pyntet! Her kommer jeg gjerne igjen :)

    Ha en fin kveld!

    Klem Lene

    SvarSlett
  3. Fint pyntet, og flott bidrag hos deg! Har en flott giveaway hos meg, velkommen!

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder! Lykke til i konkurransen! :)

    SvarSlett