onsdag 21. september 2011

Skatt

Jeg vil begynne med å vise frem en gammel krakk min kjære fisket opp fra en container sist vi var på søppeldynga etter en liten opprydning i hagen.


Ja, for denne gamle krakken, ødelagt og skallet av,som noen mente var søppel, er en liten skatt for meg. En gammel og slitt skatt. Lurer på hvem den har tilhørt. Hvordan den så ut da den var ny. For den har blitt malt flere ganger. Hvem sine rumper har sitti på den gjennom alle disse årene? Hvem har den hjulpet når noen trengte å komme litt opp i høyden for å rekke opp til krukken med kjeks, eller male listene i taket, eller henge opp de nye gardinene?  Det er litt spennende å tenke på.
Jeg elsker hvordan den er så "naturlig slitt".
Det eneste som er litt dumt er at den mangler en bit på siden...



Den er jo ikke akkurat til å sitte på da, men den er da veldig dekorativ.Jeg digger den!
Gleder meg til å flytte den rundt om i hele huset til jeg finner en perfekt plass til den. Og der skal den stå, helt til jeg finner noe annet som er enda finere på akkurat den plassen. For sånn er jeg. Ting blir flyttet og forandret på hele tiden her i huset. Da jeg flyttet sammen med urmaker`n for 5 år siden, ble han ganske matt av all ommubleringen min. Nå synes han det er helt OK. Det er ikke alltid han legger merke til det en gang. Men sånn er nå menn..

Ha en herlig onsdag!
Klem fra Desirée

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar