tirsdag 11. oktober 2011

Legge på lammelort

 Hei,hei!
Jeg fikk et medisinskap av pappa her om dagen. Et helt vanlig,hvitt skap. Og etter å ha kommet inn i dette huset, ventet en liten makeover. Mye morro en kan gjøre med et hvitt skap. Det eneste jeg visste, var at jeg ville ha et rødt kors på døren.



Så da startet jeg med det. Jeg tegnet et kors på frihånd sånn ca på midten. Strekene ble ikke like lange og de ble litt skjeve, men det gjør ingen ting. Er det hjemmelaget,så er det hjemmelaget. Min kjære blir GAL når jeg har den innstillingen. Han er veldig opptatt av at det skal være helt rett og alt skal stemme på cm! Jeg har ikke tålmodighet til å sitte og pirke så lenge. Da får jeg helt mark. Men det er derfor han er utdannet urmaker og ikke jeg :)
  Jeg tapet rundt med maskeringstape, fant frem en knall rød spray vi hadde i kjelleren, og satte i gang.



Da det hadde tørket,tok jeg litt pussepapir og pusset og gnet litt på korset slik at det fikk et matt og godt brukt utseende.

Deretter brukte jeg litt stålull og gned rundt på hele skapet. Ved å bruke stålullen, ble det små,små grå riper. En stilig effekt,synes jeg. Urmaker´n synes bare den så skitten ut. "Ser jo ut som om den er tatt rett opp fra kjelleren,jo". Flott, tenkte jeg :) Akkurat det jeg ville.


 Jeg brukte min elskede DYMO og skrev noen dype visdomsord utenpå.  
Først hadde jeg egentlig skrevet "legge på lammelort,i morra er det atter grodd", noe  mamma og mormoren min alltid sa til meg da jeg var liten.  
"Lammelort? Er du fra bøgda,du eller?" , sa min kjære(som for øvrig er fra Tjølling,et sted man bare kjører forbi for å komme til  nabobyen,Lavrik.) . Nei,det hadde han aaaldri hørt før. Og synes bare det var merkelig å si.
Så da ble det Per i hagen istedet :)
Til slutt brukte jeg en skrape og herjet litt ekstra på kantene og flekkevis utenpå døren.

Og slik ble den seende ut til slutt. Det skal ikke så mye til,egentlig. Litt spraylakk og litt stålull,så er du i mål. Jeg ble i hvertfall fornøyd med resultatet!


Nå skal jeg ut og gå meg en tur med vognen i det fine,fine høstværet vi har her i Sandefjord i dag. På med lue,skjerf og jakke, for plutselig har det blitt så kaldt!! Brrrr!

Ha en herlig dag!
Klem fra Desirée :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar