fredag 7. oktober 2011

Spisestue


Rett innenfor entreen ligger spisestuen. Hvis jeg kan kalle det en stue... Det er egentlig et åpent rom som fører inn til soverommene, kjøkkenet, og stuen.


Kjøkkenet er til venstre. Dette har vi ikke fått pusset opp (er ikke helt ferdig i spisestuen heller da. Nytt tak kommer etterhvert. Er også litt tomt på veggene mine ennå.) og er så grusomt at jeg ikke tør å vise det frem...ennå. Jeg sier bare: Hallo,gusjegrønne fliser. Hei,lys,lys rosa/hudfarget/fersken vinylbelegg og 80-talls innredning. Jadda,jadda..
Men, det skal snart bli gjort noe med. Vi må bare spare litt først!
Frem til nå har jeg 74,50 på spareglasset mitt. Heldigvis er det litt mer på sparekonton da.



















Denne fine kommoden tilhører svigerinnen min. Heldigvis for meg,stod den bare i veien hjemme hos de,så vi fikk den!

















Krakken som min kjære fant på dynga,har fått jobben med å passe på en av de 100 lyslyktene jeg har. Foreløpig gjør den en strålende jobb, men kjenner jeg meg selv rett,blir den snart flyttet på :)
Vetrineskapet ved siden av her har vi også pusset opp. Det var et gammelt furuskap som noen venner av oss skulle kaste. Så da havnet det hos oss :)



Vi har ikke bord på kjøkkenet. Så her sitter vi. Morgen,middag,kveld. Ni åringen pirker i maten fordi han aldri er sulten, han på et og et halvt sitter og stikker gaffelen hardt ned i bordplata eller heller vannglasset sitt oppi maten,han lille på et halvt år ligger på gulvet og pludrer (åh,så søtt) eller vræler (åh, så slitsomt).
...slik er det hver dag. Men jeg vil ikke ha det noe anderledes heller :)


  Bordet har vi fått av svigers. De fikk det til bryllupet tror jeg, og er over 30 år gammelt. Men like fint!
Stolene har vi fått av et vennepar.  Vi har pusset og malt og herjet litt med både bord og stoler for å få de som vi vil. Er ikke helt ferdig med stolene ennå. De skal pusses litt her og der. Det gjelder bare å få ut finger´n...

Nå er det gullrekka på TV,godis på bordet, og Urmaker´n min ved siden av meg i soffan :)










Ha en riktig god fredag!!

Klem fra Desirée

1 kommentar:

  1. Mye fine bilder her hos deg. Hadde sansen for det fine spareglasset, hihi. Synd man ikke får et kjøkken for summen...

    SvarSlett